Sunday, August 28, 2005

Prvni dojmy

[den 1, sobota 27.srpna]

Den jsem zacal vydatnym spankem, po shonu dnu minulych to bylo jen uzitecne.


Snidanove zatisi

I tak jsem ale sraz ve dve odpoledne u helsinskeho nadrazi stihal jen tak tak. Jeli jsme tam s Unji, abychom se tam setkali Gaborem.
Plan jsme v celku nemeli, pocasi bylo vetrne, ale prijemne, takze jsme sli courem ke katedrale (kde jsme stihli i vychazejici svatebni pruvod), a pak k pristavu. Gabor nasledovne vyrukoval s okruzni tramvaji, coz byl nepochybne dobry napad: nejen centrem zivo je mesto, navic mame ted vsichni listky na tri dny, takze jezdit je mozne do omrzeni.

Svatebni pruvod

Jizda krze sirsi centrum ukazala, ze zadne velke rozdily aspon na prvni pohled videt nejsou. Kvitovali jsme, ze z peti lidi, kteri si k nam prisedli, tri nevahali a ruzne nam radili, co kde je atd. Vedla v tom asi 60-leta dama, kterou jsme posleze pasovali na byvalou pruvodkyni (nebo proste byla zkusena a znala). V tomhle, myslim, by cizinci v prazske tramvaji pohoreli. Tedy pokud by treba ve 22 nenarazili na tmavsi spoluobcany, kteri jsou neobycejne pritulni a nedostatky v mluve dovedou nahradit zrucnosti.

Panoramaticky pohled na pristav (a tady je zive)

Casem nam vytravilo, tak jsem se ruce nabidl, ze najdu vytecny arabsky fast food, ve kterem jsem poobedval minuly brezen. No, nenasel jsem ho (budiz receno, ze jsem ho nakonec nasel za rohem fastfoodu mexickeho, kde jsme neco pojedli).
Unava ze vseho byla preci jen uz zmahajici, cili se zaclo schylovat ke konci: v nakupnim stredisku nam zavreli, takze Inju jela domu a je jeste ke Gaborovi na kolej pro kartu na wi-fi, ci co to presne je (diky tomu jsem kazdopadne ten pripojen na net a muzu vas tak travit svymi vyplody).
Gaborova kolej bude od pristiho tydne i moje: vlakem asi 15 minut z centra, pak asi deset minut skrze park (citit vuni dreva nema chybu). Myslim, ze to bude dobre, i kdyz designove je soucasna kolej lepsi (a o 130 EUR drazsi...).
Pri zpatecni ceste jsem jeste obdivoval skupinky mladezniku tak kolem sedmnacti osmnacti, kteri se srocovali s lahvemi piva na nadrazi, pripadne sedeli v podzemnich pasazich primo na zemi a uzivali volna. A krom toho jsem zaznamenal i jisty pocet osob jiz evidentne zmozenych. V Cechach bych tohle nepotkal (nasinci v tu dobu teprve kraceji do osvezoven).
Tak to je ze soboty asi vse, kdyz o tom tak premyslim. Takze asi pujdu, jak jinak, do sauny.

> SUMMA SUMMARUM < Na prvni den nebylo tech zajimavych veci rozhodne malo: vetrno, mexicka kuchyne, pomahajici Finove v tramvaji, opilci i vune dreva. Budiz i ty dalsi dny takhle pozehnane.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hezky post, zacinas mit takovy ten prijemny Koubskeho styl.
BTW: re: fastfood: ja jsem minuly vikend ve Vidni pokracoval ve "studiu svetovych korporaci" navstevou Subway :-) (proklikat se k seznamu finskch restauraci bylo mensi dobrodruzstvi :-) http://www5.webotek.com/cgi-bin/iisi3.pl?cid=subway&mid=45&sid=170
a byl jsem velmi prijemne prekvapen - za 5 euro skutecne vynikajici sandwich. BTW mou nejoblibenejsi videnskou kavarnou zustava Starbucks :-)

10:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

hezke, jen tak dal.
starbucksy jsou vazne skvely; nicmene ad vilda: subway v praze taky neni extremne drahy...

9:01 AM  
Blogger Vilda said...

to h-cz:
To jsem nevedel, diky za tip! Ty ceny jsou opravdu vice nez slusne: http://www.subwaysandwiches.cz/soubory/menu.htm

9:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

btw s finskem to souvisi jen okrajove, s bagetama vubec, ale pred chvili jsem pri hledani "Beyond Good and Evil" od Nietscheho objevil krasnou domenu v te Tve jezernate zemi: --nazev_serveru--.sci.fi ;-) hezke..

10:47 PM  
Blogger Czech NR said...

Tak dekukuji za zajimavou debatu, clovek ma vzdycky dobry pocit z toho, kdyz dohromady lidi, co si rozumeji.

3:23 PM  

Post a Comment

<< Home