Monday, September 19, 2005

Nelze byt u vseho

[den 20, ctvrtek 15.zari]

Takhle jsou prezentováni absolvovavší doktorandi ve vestibulu HSEDneska po delsi dobe uderilo skutecne mizerne pocasi - pro budoucnost ovsem asi i pocasi typicke. Cili: vichr az hanba, pekna kosa a k tomu slabe poprchavani. Psa by nevyhnal, ale mne se to docela libi, i kdyz uvidim, co bych rikal, kdyby to melo trvat cely podzim...
Uz me asi dva dny poboliva prave ucho, nastesti je to jen ve vnejsim zvukovodu (podvedome tusim, ze existuje i zvukovod vnitrni, ale medicinu jsem nestudoval),takze me oblibene stredni ucho je nedotceno. Predchozi odstavec by snad mohl evokovat, ze to nejak souvisi se zdejsim pocasim - chyba lavky! Nejpravdepodobneji za to muze klimatizace v pocitacove ucebne. Cert aby ji vzal, uvidime, jak se to bude vyvijet.
Rano jsme meli Marketing principles - vetsina lidi docela brblala, ze je to prilis teoreticke a malo interaktivni, ale mne se to docela libilo, jakkoli udrzet pozornost bylo nekdy obtizn (kupodivu se to nevylucuje). Mj. jsem poprve videl vyvoj myslenkovych smeru marketingu od padesatych let. To to pak teprve zacne spinat. Na teoreticke urovni je marketing docela zajimavy. Ale stale je pro me trosku zahadou, proc se nekteri lide zenou delat brand managera treba k Unileveru - to jsou vsechny ty praci prasky, hygienicke vlozky apod.
Eva a kloboukJeste k marketingu: behem prestavky jsme sebehli dolu do jidelny na trochu kavy a sladkeho peciva a pan Moller (prednasejici) si k nam prisednul a chvili jsme jen tak diskutovali.
Tahle ukazka demokraticnosti (dosti nereprezentativni) me vede k poznamce (pohrichu reprezentativnejsi): jednou jsem po VSE provadel skupinku holandskych studentu. Zasli jsme i do menzy a pamatuju si, jak se divili, ze studentska a profesorska menza jsou oddelene. Tady jsou taky oddelene...
Myslim, ze z mych dosavadnich prispevku a i fotografii je zrejme, ze mam rad architekturu. Co vice, mam docela slabost pro starou industrialni architekturu (srovnej se soucasnymi montovanymi halami....). Proto jsem docela zaplakal, kdyz jsem objevil pozvanku na tuhle vystavu, kterou porada Vyzkumne centrum prumysloveho dedictvi. Ale zase stihnu jine vystavy tady, tak co.

Osameni filosofovo (a Ewa vpravo a Nemec - pamatovat si jmeno - vlevo)

Vecer jsem se trosku zabaval s motivacnimi dopisy, nastesti jsem byl vytazen na mensi party na nasem patre, kde se v jednom z bytu sesla docela slusna osadka skladajici z mnoha narodnosti. Dve kulturni poznamky: ochutnal jsem kousek susene morske travy (rasy), kterou tam nejaky sikmoocka skladoval. Shrnuto: koncentrovana rybina (cili bacha na vec). A pak jsme jeste s Nadine jedne hongkonzance vysvetlovali, ze napad jet do Budapesti mozna neni spatny, ale ze je to skutecne dal nez treba do Talinu. Proste vnimani vzdalenosti v neznamem prostoru....

> SUMMA SUMMARUM < Skutecne to nejzajimavejsi z dneska: zajimavost a problemy s pozornosti nejsou pojmy inherentne kontradiktorni. Kdo by to byl rekl?

4 Comments:

Blogger Vilda said...

koukam, ze ti tu pekne radi blogovi spammeri. Castecny reseni je nastavit v "Comment" - "Who can comment?" "Only registred user". Ale uz jsem i videl, ze nekteri to maji tak zmakly, ze si kvuli tomu i usera zalozi. Dobra obrana pak uz jen bude system jako ma treba Oskara pri posilani SMS z webu - opsat cisla z obrazku.

No, ale k veci :-) you wrote:
"... Ale stale je pro me trosku zahadou, proc se nekteri lide zenou delat brand managera treba k Unileveru - to jsou vsechny ty praci prasky, hygienicke vlozky apod..."

Primarni je myslim kombinace neodolatelne sily lesku dobre placene, prestizni (cool) prace a toho, ze nemusi premyslet nad souvislostmi (Dont ask why - Just do it ;-) Nastesti ale funguje neviditelna ruka trhu, pekar nepece housky aby konal dobro, ale proto aby vydelal (coz se mu v konkurencnim prostredi splni pouze v pripade, ze ty housky budou dobre) a tak i z takovychto "nizkych" pohnutek vznikaji (obcas :-) uzitecne a pekne veci. Taky jsem na spoluzaky, kteri se s planoucim zrakem hnali do Unilevru a spol. drive hledel s, rekneme "usmevem" :-), ale casem cloveku dojde, ze lide nejsou dokonali... a konecne taky opravdu pochopi toho Smithe :-)

Tak a koncim, musim dnes jeste precist par kapitol z "Teorie mravnich citu", jeste v tom nemam uplne jasno ;-)

10:23 PM  
Blogger Czech NR said...

Ono je neco na Bloggeru k nastaveni, jmenuje se to word verification, takze to mozna je prave rozpoznavani obrazku. Nevim, kazdopadne mne to zacina docela dost...
K Unileveru a spol.: vse ma svuj smysl. Ta moje filipika ani tak nemirila proti Unileveru a spol. univerzalne, spis byla soukromym vyznanim: ja tam smysl nevidim. Otazka je, v cem jinem ho pak videt: treba ve stavbe ledoborcu... V dobrem designu, v superkvalitnich vyrobcich nebo sluznach (ktere si muze dovolit zlomek populace). Ale kdo vi...
Az nabudes moralniho citu, tak dej vedet :-).

11:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

..nevím. Když o tom tak uvažuji, viděl bych smysl byť brand managingu tak maximálně u NASA.

8:30 AM  
Blogger Czech NR said...

Z nejakeho duvodu ten link nefunguje, i kdyz adresa je tam dobre videt.
Ja Ti nevim, pote co jsem cetl Feynmannovy zapisky z vysetrovani havarie Challengeru a pote, co vime, jak to bylo s Columbii, tak bych se ani do te NASA tolik nehrnul.
Mam napad, udelam anketku.

10:54 AM  

Post a Comment

<< Home