Saturday, September 10, 2005

Velikost sveta kulturnich (ne)soku

[den 11, utery 6.zari]

Dopoledne jsem naplnil (spolu s Evou) prvni navstevou zdejsi posty (no neteste se vsichni, zas tolik jsem tech pohledu nerozesilal, snazim se svoji grafomanii trosku omezovat). Na poste (zrejme ustredni, pokud jsem dobre vnimal) jsem byl prekvapen nabidkou velkeho mnozstvi krabic, prani, pohledu vcetne tech s muminkama (cesky by se tomu reklo diverzifikace portfolia nebo prozakaznicke chovani). Anglictinou damy za prepazkou jsem uz prekvapen nebyl.
Po obede nas cekal Sports Day na plazi kousek od skoly. Uprimne: organizace nebyla z nejlepsich, nez jsem se mel do neceho zapojit, tak jsem uz musel pilit do skoly. Takze jedinym pozitivem bylo to, ze jsem si aspon bos zahazel na plazi letajicim talirem. Banalita, ale to pobihani po pisku, pisecna plaz pod nohama proste potesi.


Na Sports Day ceka (zprava) Gabor, Jerome a Kate (no, ono jeji cinske jmeno je ve skutecnosti jine, takze na tomhle tolik nesejde)




Na Sports Day jsem cekal i ja...

Registroval jsem si dnes predmet Knowledge Management (moje laska) na svedske obchodni skole Hanken - ma budovu hned vedle te nasi. U nas nic takoveho neni, tak to snad pujde tam. Deset minut jsem na to vyplnoval formular, jsem skutecne zvedav, co z toho vzejde. Kazdopadne bych to rad zkusil, protoze rizeni znalosti na VSE bylo dosti nicemne (ano to byl ten predmet, kde jsem mel dojem, ze vim vice nez prednasejici).
Takhle vypadá pedagogické oddělení na HSEFinancial Institutions and Markets - puvodne jsem si to nechtel davat, ale kdyz uz to vypada na to, ze kvuli preplnenosti nebudu moc' jit na fuze a akvizice, tak aspon troska financi me nezabije. Nakonec to byl vice nez dobre: prednasi to chlapik, ktery nekolik let pracoval v Londyne pro Goldman Sachs, coz je sama o sobe vizitka vice nez dostacujici. Navic by skoro polovina prednasek mela byt prednesena lidmi z finskych bank (vcetne centralni, pokud si dobre pamatuji), cili to vypada dost dobre (i kdyz jsem uz mnohe z toho na VSE mel).
Usazoval jsem se v lavici, kdyz vidim vedle sebe znamou tvar: Eriku, vecne usmevavou Finku, ktera u nas studovala pred rokem. Nedavno se vdala a vypadala neobycejne spokojene. Po hodine jsem pak sli do centra a ona meditovala o tom, ze v Helsinkach nechce zit, protoze je to vetsi mesto, ktere neni male a ktere si hraje na velke. Takze se pry prestehuji do Tampere, kde se citi mnohem vice doma. Ja to doplnil svoji uvahou o Praze a Pardubicich.
Setkani s Erikou bylo vubec prospesne, protoze mi v opacnem gardu potvrdila moji uvahu o Finsku (Helsinkach), ze jsem totiz ocekaval urcity kulturni sok, ktery se nakonec nekonal - ona zazila totez v Praze. Zkratka nase zeme toho asi maji vice spolecneho nez rozdilneho. A skutecny kulturni sok se v ramci naseho kulturniho okruhu dostavuje az treba v Londyne (jeji zkusenost) nebo ve Statech (moje zkusenost). Tak nevim, jestli se jeste do kulturniho kruhu pocitaji mista, v nichz se dostavuji kulturni soky. To uz bychom se ale dostali k soustrednym kruznicim, takze toho radeji nechame...
A pak uz jsem se setkal s Kati - finskou National Representative (ESN). Probrali jsme zive mrtve a navic mi potvrdila pozvani na finskou National Platform, setkani vsech finskych sekci, ktera se bude konat v pulce rijna v Oulu. A ze pry bych to mohl i ridit, no, nevim.
Na zaver jen podotykam, ze Erika zna Kati. A ta zase zna Antona, clovicka, ktery me vyzvedaval na letisti. A Erika zna i Antona. Svet je nekdy az prilis malej.

> SUMMA SUMMARUM < Den osvezujici mnozstvim zazitku: necekane dobrym predmetem, setkanimi planovanymi i neplanovanymi, uvahami vice i mene hlubokymi.

6 Comments:

Blogger Vilda said...

"svoji uvahou o Praze a Pardubicich"
- to me zajima, tell me :-)

7:35 AM  
Blogger Czech NR said...

Jak se podepisuju, to vis. Presto, ze jsem vlastne celozivotni Prazak. A pokud jsi byl nekdy v Pardubicich, tak sis mozna vsimnul, ze existuji v Cechach i hezci mesta. A presto me to tam stale tahne a jednou me to tam dost mozna i odtahne...

11:32 AM  
Blogger Vilda said...

Jasne ze vim jak se podepisujes, ale zajimalo me PROC :-) Ale Pardubice jsou pekny... i kdyz Brno je Brno ;-)

11:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

HRADEEEEEC

4:55 PM  
Blogger Czech NR said...

Provokatere! Ja si Te najdu! :-)

11:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

chrudíííím

1:15 PM  

Post a Comment

<< Home