Thursday, October 20, 2005

Marketing Principles: zhodnoceni

[den 45, utery 11.rijna 2005]

Posledni hodina Marketing Principles. Byl to zajimavy kurz. Hodne teoreticky a abstraktni, povinna literatura se sestavala z odbornych clanku, coz hodne lidi dost tezko neslo, ale me to zas tak nevadilo, jak rekl, asi, Einstein, neni nic praktictejsiho nez dobra teorie. Horsi to bylo s prednasejicimi: Moller byl silene monotonni, ale zajimave komentoval promitanou prezentaci, kreslil do ni, takze hodnota pridana k te prezentaci nebyla mala. Zato Tikkanen monotonni nebyl, ale za to zpravidla cetl svoje slidy. Tak si vyberte.
Konec hodiny se nesl v duchu otazky, jak ze se presne bude odbyvat test. Zaznela i moznost, ze bychom snad mohli mit s sebou knihu (resp. vyse zminovany soubor clanku), ale nakonec asi ne, jsme prvni rocnik na tomhle kurzu, takze spis az ti po nas (aneb neni nad to byt na spravnem miste ve spravny cas). Taky chteli znat nase nazory, tlacili jsme je nejak do praktictejsiho pojeti, ale meli spravny argument, ze tohle je magistersky kurz, takze by mel byt teoretictejsi. Jak se to vezme. Kazdopadne pokud mate uz nejake zaklady z marketingu a (strategickeho) managementu a jste schopni udrzovat pozornost i za ztizenych podminek, kurz doporucuji.
O konkretni naplni testu jsme se toho moc nedozvedeli, snad jen, ze otazky budou vice o premysleni nez o znalosti konkretnich konceptu. Coz by i jit mohlo, protoze na obecny management a takove veci mam docela dobrou hlavu (coz je jedna z mala oblasti, o nichz jsem skutecne ochoten tvrdit, ze na to mam opravdu dobrou hlavu).
Od dvou jsme spolu s Ev(w)ama a Edgarem prezentovali Samimu nasi praci o ceskem a polskem bankovnictvi. Zadny zazrak, ale nejake usili v tom videt je, proc ne. Zakladni zaver je asi ten, ze obe odvetvi jsou koncentrovana, relativne stabilizovana, ovladana zahranicnimi bankami. Vyjimkou je polska PKO, coz je nejvetsi polska banka, v jistem smyslu obdoba nasi Ceske sporitelny, ktera je z 51% stale vlastnena statem.
Prezentace se celkove libila, aspon jsme vsichni meli ten dojem. Pri vykladani jsme se prostridali vsichni, takze zbyl cas zjistit, ze pan profesor je ctitelem Eschera a ze z jakehosi duvodu ma na stole cca 20-30 praznych lahvicek od PepsiColy. Mozna si takhle uklada penize :-). Asi nejaka dosud neznama forma investovani.

> SUMMA SUMMARUM < Vzdy je zajimave se setkavat s vedenim. At uz pohrichu teoretickym (Marketing Principles) nebo jeho necekanymi aspekty (Pepsi Cola).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home