Monday, January 02, 2006

Den nezavislosti

[den 102, utery 6.prosince 2005]

Dnes slavi ve Finsku Den nezavislosti. O tom ale jeste pozdeji.
Ja ho oslavil najme tim, ze jsem spal 8 hodin, coz je v posledni dobe docela dobry vykon.
Po povstani mirim do mesta, abych se sesel s Marii. Mile setkani. Nakonec jsem ji jeste vyprovodil na vlak do Jyvaskyla, tak jsem zvedav, kdy ji zase uvidim, protoze v ESN uz nic nedela, takze tudy cesta asi nepovede. Nojo, vzdalena pratelstvi, ale asi je nacase si na tohle zvykat, protoze se vsemi mezinarodnimi aktivitami jejich pocet roste dosti rychle. Nelze ovsem rici, ze presprilis, neb kazde pratelstvi ma svou cenu, jakkoli je geograficky nevhodne determinovano (par cizich slov...).


Centrum Helsinek / Centre of Helsinki

Odpoledne se konal ve meste pochodnovy pochod studentu k jiz uvedenemu vyroci - dokonce se vyzadoval slavnostni odev. Predstavte si neco takoveho u nas. Bud by na to nikdo nesel, nebo by Mariato rozehnala policie. Jina zeme jiny mrav. Podotykam, ze zdejsi mrav si mi zamlouva podstatne vice. Vcetne treba toho, ze jen v okruhu takovych sto metru od nasi koleje (coz je de facto normalni sidlistni barak) jsou minimalne dva stozary na vyveseni vlajky, kterazto na nich skutecne ve svatecni dny vlaje.
Na ten pochod jsem nesel, tedy podivat se. Jet do centra dvakrat za den se mi nijak zvlast nechtelo, navic jsem mel pred sebou uceni na design. Tak nevim, oc jsem prisel, misto mych zazitku si aspon muzete precist clanek o oslavach.
A pokud snad chcete cist neco zajimaveho v cestine, doporucuji rozhovor s Alexandrem Vondrou v Tydnu.

> SUMMA SUMMARUM < Stejne by me zajimalo, kde se bere tak rozdilny vztah k vlajce a vlastnimu narodu vubec. Snad v tom, jak byla nezavislost, krom jineho i umoznujici vyvesovat vlajku, ziskana. Ale vsechna tahle zjednoduseni vzdy trosku smrdi...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home