Monday, January 02, 2006

Varsava

[dny 98-100, patek 2.prosince - nedele 4.prosince 2005]

Zleva - From the left: Minna, HennaDalsi ze spojenych prispevku se bude tykat "vyletu" do Varsavy.
V kratkosti oc slo: CEMS kona jednou za rok sve vyrocni zasedani, v jehoz ramci se krom setkani pohlavaru, koordinatoru a korporatnich partneru kona i promoce absolvovavsich a take se kona tzv. Career Forum, kam prichazeji jiz zminovani korporatni partneri a kde je mozne se poohlizet po stazich ci zamestnani.
Ja mel predem dohodnuty pohovory s PWC a Hanielem, ale nepredbihejme. Kazdopadne diky tomu, ze me tyhle dve firmy uznaly hodna pohovoru, CEMS mi prispel na letenku, takze jsem za to nakonec platil jen 70 EUR.


Helsinki - Warsaw

Vyhnul jsem se i placeni za ubytovani (zde bylo mozne vyuzit ruznych slev, a to vcetne varsavskeho intercontinentalu :-)). Nepredbihejme. Jerome
Odlet v patek brzo rano, nekrestanska hodina (vstavani pred sestou) byla umocnena posedlosti Edgara a Evy, ze prej musime byt na letisti 2 hodiny pred odletem. Zastavam nazor, ze to, ze se to pise na letence, jeste nic neznamena. Hodina staci, nekdy i 40 minut. Ale nepresvedcil jsem je. Taxik byl rychlej, takze jsme tam byly skoro 2,5 hodiny pred odletem. Nektery lidi zabit malo. Jeste k taxiku - uz jsem jednou psal, ze taxiky v Helsinkach patri k nejhonosnejsim autum. Tohle bylo Volvo S80, veliky krasny korab, kterym jsem vzdycky chtel jet. Jenze vepredu jsem se citil fakt dost stisnene, chapu, ze sedadlo bylo posunuto dost dopredu, ale stejne mi prislo, ze z naseho Passatu toho vidim mnohem vice. No nic, to je jen takovy dojem.

Dobry forek, ne? / Sorry - a Czech joke (which you could understand if you know logos of these two 1, 2 Czech banks :-)).

Let byl dobry, fotil jsem jako zbesily, takze par fotek taky muzete videt.
Ve Varsave bylo pochmurneji nez v Helsinkach, k neprilis dobremu dojmu prispivalo jiste i rozkopane okoli letiste. A samozrejme sedivost a neprilis velka peknost Varsavy vubec.

Szkola Glowna Handlowa w Warszawie

Jako jedni z mala CEMSaku z Helsinek jsme se s Evou prihlasili na konferenci CEMSu (vlastme mam dojem, ze krom tech, co tam museli byt z povinnosti, jsme tam byli jedini), ktera ovsem zacinala az ve dve, takze jsme jeste meli cas zajet rychle na Stare mesto, kde jsem dal Eve drobny vyklad o Varsavskem povstani - i s chatrnymi znalostmi, jsou-li pusobive podany, se da ohromovat. Nekdy to tech par informaci zvladne samo. Vyvrazdeni vsech pacientu detske nemocnice... Svet je relativni. Takze az pojedete do Varsavy, tak se nezapomente zastavit u sochy detskeho povstalce, ma svou platnost. A taky vedle Marszalkovske je deska na miste, kde bylo centrum polni posty, kterou organizovali harcerove, neco jako polska obdoba ceskych junaku...

Party

Konference nakonec byla zajimavejsi, nez jsem ocekaval. Pokud pominu klasicke buseni v prsa, ktere jiste patri k tomu, ze nas Financial Times daly na treti misto mezi evropskymi magisterskymi programy (a v mnoha kriteriich jsme byli prvni), bylo mozne se dozvedet i neco o budoucich planech: rozvoj do sveta (coz se uz castecne deje ted skrze spolupraci s Mexikem a snad i jinymi zamorskymi skolami), pravdepodobne nejake PhD kurzy atd. No, jsem zvedav, kam se bude dale CEMS rozvijet, vypada to kazdopadne slibne. I kdyz konkurence s americkymi MBA programy - to asi jeste hned tak superaktualni nebude, mam ten dojem ;-).
Po konferenci vetsina ucastniku spechala do opery, cimz taci (nebo tacy?) zanechane svemu osudu na recepci zvaly k vypleneni jeste nalehaveji...proc to nerici, najedl jsem se chutne a dobre.
Mozna skoro az moc, protoze naladovat do sebe u Alicji jeste kureci steak...ctu to po sobe a zjistuju, ze zminky o jidle zaplnuji snad az prilis velkou cast textu. No nic.
Nekteri vyrazili vecer do jisteho klubu ve Varsave, ja zas tak statecnej nebyl, takze jsem se nejdrive chlubil svejma fotkama z Finska a na oplatku sledoval fotografie z Tibetu a Indie - vcetne paleni mrtvol na brehu reky, Mount Everestu na dosah ruky a taky vlastnorucnim potezkani suvenyru z temenni casti lidske lebky opasane stribrnym lemem s tibetskym napisem.
V patek vecer jsem neslavil najme proto, ze jsem rano preci jen musel vstavat, abych stihnul pohovor v devet.
Pohovor probehl, myslim, docela dobre, protoze jsem zrejme asi jako jediny hovoril polsky, coz na pani z lidskych zdroju PWC ve Varsave udelalo docela dojem. Pak jsem uz jen mlzil, abych nemusel priznat prilis svych slabosti a snad jsem i trosku zaperlil tim, ze jsem si vzpomenul na modely ocenovani (bral jsem je par tydnu pred tim :)).
Jeste jedna poznamka: rano jsem se stavoval ve varsavskem Intercontinentalu pro jedno pozdeji naprosto nepotrebne lejstro. Kontik je petihvezdickovy hotel, nicmene jeho vstupni hala pusobila spise dojmem bazaru, sice pekny recepcni pult, ale pak spousta ruznych serepeticek na prodej. Nekdy mi nektere veci proste neprijdou uplne pochopitelne. Maji to zapotrebi?
V prubehu dne jsem se chtel jeste mrknout i za jinymi potencialnimi zamestnavateli, najme me zajimal Roland Berger, ale ti tam vyslali jen lidi z Belgie a Francie na mista ve francouzsky hovoricich kancelarich. No, tak to skutecne nebylo nic pro me.

Talin

Odpoledni pohovor s Hanielem zacal zajimave uz tim, ze to nebylo pro Haniel, ale pro jednu z jeho dcerinnych firem HTS International. Takze pokud by me vzali, budu zodpovedny mj. za davkovace mydla na zachodech :-). Chlapik byl prijemny, nemcinu nastesti moc nechtel, kazdopadne mam hoooodne co zlepsovat (jen takova drobnost, soucasny stazista se jmenuje von Manteuffel).
Vecer se vracim k Alicji, kde se jen oblizuju nad jeji polivkou s kyselymi okurkami - cosi na zpusob kulajdy. Polske kysele okurky primo zboznuju a v te polevce byly jeste lepsi. No krasa.
Vecer vyrazim na zaverecnou party, ktera se odehravala v dvorane jedne kancelarske budovy, fotka je, myslim, dost vymluvna. K akci same jen par poznamek: narazil jsem tam na par znamych lidi (vcetne tri Polaku, o ktere jsem se staral cca pred rokem v Praze), narazil jsem tam na lidi, ktere bych tam necekal, opet se vytecne najedl i pres dlouhatanske fronty (ja vim, zas to jidlo), poslouchal fantastickou hru dvou trubacu (trubka a pozoun) do jakehosi techna ci ceho, a pak jen upel pri dosti nemozne tanecni hudbe.
Domu jsem to vzal taxikem nekdy kolem jedne rano a pritom vyslechl historku, kterak jakysi Rusak v dooosti vysoke rychlosti prelitl zvyseny prah na jedne z varsavskych ulic a srazil snad pet lidi, ci kolik. Kdepak taxikari, od nich se clovek dozvi.
Rano jsem trosinku bojoval s mirnou kocovinkou a poslouchal Tomkovu historku, kterak si z Asie privezl mec a na hranicich mu to nechteli povolit, ze pry jde o chladnou zbran. Docela by me zajimalo, jak se to ma u nas, protoze v obchodech se mece normalne prodavaji, takze ani jejich import by nemusel byt problematicky.
Kdyz uz jsme u hranic a letist - hostitele byli te dobroty, ze me odvezli a pritom Tomek nadaval na silenou rozkopanost ("cesta je kazdy tyden jina"). Varsavske letiste se rozsiruje, pro navazani noveho terminalu museli kus stareho mirne odstrelit - kdyz to pak videl jisty Australan, hned se ptal, jestli tam meli teroristicky utok nebo co... Jo, doba uz je holt takova.

Helsinky/i

Na letisti utracim zbytek zlotych za kupu casopisu, to bude poctenicko! Vsude mraky, rozjasnuje se uz nad Talinem - ktery jsem nejdriv nepoznal, myslel jsem si, ze je to jen nejake mestecko. Ale ono to vsechno z vrchu vypada podstatne kratsi, kdyz jsem videl z letadla vzdalenost mezi Helsinkama a Talinem, tipoval bych to tak na 15 kilaku.
Zpatky "dom", Edgar, znamy kazisvet, nechtel jet taxikem, takze se jeste asi hodinu a pul ploncame domu busem (taxikem by to na jednotlivce prislo tak o 2 EURa draz).

> SUMMA SUMMARUM < Vecer jsem padnul do postele totalne mrtev asi v devet. Dosti vycerpan. Dosti. Edgar ten pry usnul uz v pet odpoledne. Zkratka spousta zazitku.

1 Comments:

Blogger Vilda said...

KB rulez :-)))

9:41 PM  

Post a Comment

<< Home