Saturday, February 25, 2006

Spousta krve

[den 117, utery 20.prosince 2006]

V noci na dnesek spim tak 1,5 hodiny, preci jen jsem usoudil, ze by asi bylo zahodno si neco east westu precist, i kdyz jsem uz podotykal, ze je to nekolik zakladnich myslenek, ktere se stale dokola opakuji.
Pisemka nakonec byla docela jednoducha, bylo mozne si vybrat tri ze ctyrech otazek, takze jsem si vybral cosi o transferu znalosti mezi zapadnimi a vychodnimi partnery, pak jeste neco, to si uz nepamatuju. Treti otazka znela asi tak, ze si mame vybrat zemi puvodu dle libosti a k tomu jednu zemi z regionu Baltskeho more a do ni jakoze expandovat. No, ocural jsem to pekne, expandoval jsem z CR do Polska. Kulturni rozdily minimalni, jazykove taky docela male, obe zeme znam velmi dobre - zkratka me az trosku jimalo spatne svedomi, jestli jsem si to treba moc neulehcil, protoze kdybych mel psat neco o tom, jak expanduju z Finska do Lotysska, tak bych hodne tapal. Ale na druhou stranu: co je asi tak pravdepodobnejsi (tedy co se spise muze v realu stat?). V tomto ohledu jsem neudelal nic spatneho, naopak jsem byl nucen se zamyslet nad realnym problemem a uchopit ho prostrednictvim teorie (tech deseti zakladnich myslenek :-)), kterou jsem mel k dispozici. Zkratka ona je pedagogika a pedagogika.

Kousek od koleje / Near to the dormitory

Odpoledne jeste dokupuju nejake darky, pote vyrazim dom. Totalne tuh si musim na chvili lehnout, abych byl dostatecne cil na "posledni cemsackou veceri" v restauraci Perho - v te, ve ktere jsme vecereli v prubehu block seminare. Musim se pochlubit, ze tahle akce byl muj napad i Momentka / Snapshotrealizace. Nejde o nejake chlubeni, ale proste o dobry pocit z toho, ze jsem dal zas ty lidi, mozna naposled, dohromady a ze tam panovala dobra nalada. Zpestrena losim steakem (krvavym v tom smyslu, ze z nej opravdu TEKLA krev) a dobrou zmrzlinou. A taky glogi, coz je finska obdoba svareneho vina, akorat se dela asi z brusinek ci ceho.
Pri diskusi mi Henna potvrzuje, ze nejen v nemcine, ale i ve finstine se nerozlizuje mezi obcanstvim a narodnosti. Sakra, jak bez toho muzou zit? To se pak preci nektere zakladni spolecenske uvahy konstruuji zcela jinak!
Nekteri (Finove) odchazeji, maji ten ci onen program, vetsina lidi se chysta jeste na nejake nocni dovadeni, ja to ovsem balim, protoze musim rano balit - takze opet par poslednich obeti...
Uleham nekdy k jedne rano. Posledni noc. Zde.

Posledni vecer / Last evening


Pristi uz tam.

> SUMMA SUMMARUM < Libi se mi tady. Ale siiiilene mi uz chybi ceska kuchyne. O tom, kde je clovek schopen a ochoten zit, pak vlastne rozhoduji detaily. Nebo geny?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

priste uz tam, to zni vazne divne :)

8:05 PM  
Blogger Czech NR said...

Jen takova skromna snaha o vystizeni pocitu.

8:10 PM  

Post a Comment

<< Home