Monday, May 08, 2006

Summa aurorae II

Aneb co jsem si z Helsinek privezl s sebou v sobe.

Leto roku 2002 jsem stravil v Seattlu - nutno rici, ze zvlaste ze zacatku to byl dost silny kulturni sok. Samozrejme v tom hralo roli to, ze jsem jeste nebyl tak otrkan a ze ani moje anglictina jeste nebyla tak otrkana. Ale hlavni asi bylo to, ze, preci jen, Staty jsou trosku jina kultura. A z te energie, kterou jsem tam nacerpal, jsem zil dost dlouho.
A tak mozna i proto jsem chtel jeste vyjet nekam na studia - abych zase nabral energii.
Nutno rici, ze docela dlouho ve mne dlel jisty pocit "zklamani" - onen "kopanec" energie se ne a ne dostavit. Zkratka a dobre, jakoby Finsko bylo nejak moc podobne Cecham.
A i kdyz jsem prijel zpet domu, tak jsem nejakou zasadni zmenu ve svem (v)nitru nenachazel.
Lec...ono to chce nejaky cas.
Takze nyni muzu rici, ze krom zajimavych znalosti z ruznych predmetu, vytecnych setkani a dobrych kamaradu, krasnych zazitku z tech ci onech prostredi a kdoviceho jeste jsem si privezl jeste jedno. Poznani, ze "to jde". Zkusim to priblizit na dvou minipribezich ci poznamkach, ktere roztrubuju, kde se jde - cimzto se omlouvam, pokud jsem vas jimi jiz trapil.
Vlastne jen takovy pocit, ze "to jde".

Ve foyer skoly jsou satny. Nic zvlastniho. Ten figl je v tom, ze jsou bez satnarek. A presto tam visi bundy a kabaty.
Nedosti na tom. V jedne ze skolnich budov je kus od menzy jakysi maly bar, kde jsou bagety, nejake to sladke pecivo, termoska s kavou a horkou vodou, cajove pytliky hned vedle. A u kazdeho i cenovka. A hned vedle miska, do ktere se odkladaji penize. A jsou tam, i kdyz nikde okolo neni zadna bezpecnostni kamere o obsluze nemluve.

A tak si nechavam v hospodach dolit pivo, aby se hladinka dostala aspon na dohled k rysce. Ale porad jsem se nezbavil toho blbeho dojmu, ze delam neco nepatricneho. Ale ono to prejde.

Takze posledni otazkou, kterou bych mel asi v ramci aurory vyresit, je, zdali bych si dovedl predstavit, ze bych tam dlouhodobe zil. Inu... S vyhlidkou, ze se treba za rok ci dva vratim zpatky - ano. Na dyl asi ne, preci jen, potreboval bych asi neco vice "energickeho". Ten klid by tam byl asi prilis veliky (asi jako dane :-)). Ale jiste by byla spousta veci, pro ktere by nepochybne stalo za to tam nejaky cas pobyt.
Doufam, ze se tam budu moc' vracet.
Finsko neni pozemsky raj - problemu tam maji take dost, afery se jim nevyhybaji, ale ...

> SUMMA SUMMARUM < Vsude dobre, doma (obcas) nejlip. ... Timhle aurora asi konci. Ale neni vsem dnum konec.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home